Korporátní dluhopis?
15.3.2017
DLUHOPIS = Bezpečný nástroj na zhodnocení volných zdrojů & zajímaný výnos?
Úročení bankovních úložek na běžných účtech se blíží k nule. Klienti, kteří chtějí získat větší výnos, ale zachovat přitom bezpečnost vkladu, měli dosud na výběr např.: Termínovaný vklad; Spořicí účet; Stavební spoření; Státní dluhopis; … Průměrná hodnota úroků těchto nástrojů finančního trhu se pohybuje v úrovních 0,15 – 3,5% ročně.
Odkaz na: článek 🙁 … o pojištění vkladů v bankách?!
Znáte nebo chcete znát dluhopisové příběhy (?% p.a.)
Proč DLUHOPIS?
Rozšíření nabídky korporátních dluhopisů je obecně pozitivním trendem, posouvá nás to směrem k zemím s rozvinutou ekonomikou, jako je např. Německo či USA. V těchto zemích je tento způsob investování a financování běžně využíván a má své místo na kapitálovém trhu. Prezentován je přitom jako „Garantované zhodnocení“, kde se výnosy pohybují mezi 6 – 15%. Korporátní dluhopisy jsou přitom vnímány jako méně rizikové, než jsou akcie nebo komodity. Společnosti vydávají dluhopisy proto, aby získaly prostředky pro svůj rozvoj. K tomuto kroku se zpravidla rozhodnou za předpokladu, že pro ně emise dluhopisů vyjde levněji než bankovní úvěr, nebo jednoduše proto, že díky vnitřním předpisům bank nezískají úvěr. Investoři kupují dluhopisy většinou proto, aby je drželi do splatnosti a přitom měli výnos vyšší než na termínových vkladech. Pokud se však stane, že investor neočekávaně potřebuje peníze dříve, dluhopis lze prodat.
Výhody DLUHOPISU
Dluhopisy nesou předem známý úrokový výnos a to bez ohledu na to, jak se dlužníkovi finančně daří.
S dluhopisy můžete lehko plánovat své příjmy.
Dluhopisy mívají vyšší výnos než termínové vklady.
Pokud se stane, že potřebujete peníze dříve, dluhopis lze prodat.
Lehce je přeměníte na hotové peníze, nebo na trhu se najde někdo, kdo
pohledávku vůči dlužníkovi rád kupí.
V krajním případě konkurzu firmy, která dluhopisy emitovala, jste chránění přednostní výplatou před akcionáři.
Podnikové dluhopisy poskytují nižší výnos, než jaký by rádi získali držitelé akcií, ale když se firmě nedaří a přistoupí k nejhoršímu, v konkurze si zůstatek firmy dělí nejdřív majitelé dluhopisu a až pak dojde na akcionáře.
S dluhopisy můžete lehko plánovat své příjmy.
Dluhopisy mívají vyšší výnos než termínové vklady.
Pokud se stane, že potřebujete peníze dříve, dluhopis lze prodat.
Lehce je přeměníte na hotové peníze, nebo na trhu se najde někdo, kdo
pohledávku vůči dlužníkovi rád kupí.
V krajním případě konkurzu firmy, která dluhopisy emitovala, jste chránění přednostní výplatou před akcionáři.
Podnikové dluhopisy poskytují nižší výnos, než jaký by rádi získali držitelé akcií, ale když se firmě nedaří a přistoupí k nejhoršímu, v konkurze si zůstatek firmy dělí nejdřív majitelé dluhopisu a až pak dojde na akcionáře.
Zajímavosti 🙂
Dluhopisový trh je dokonce větší než trh akcií či trh komodit.
První dluhopis v historii vydala Bank of England v roku 1693. Cílem
bylo získaní financí na vojnu proti Francii.
Hodnota emitovaných dluhopisů na celém světě v roku 2010 dosáhla 95
biliónu amerických dolarů. Roční hrubý domácí produkt USA v tom jistém
období představoval necelých 14 biliónu dolarů.
Velikost trhu s dluhopisy představuje přibližně 130% světového HDP. Před deseti lety to bylo zhruba 80%.
Největší emisi dluhopisů v historií uskutečnil americký telekomunikační
gigant Verizon Communications. Hodnota představovala skoro 50
mld. amerických dolarů. Tímto způsobem chtěl Verizon financovat část
130 miliardového obchodu s dalším velkým hráčem – Vodafone Group.
První dluhopis v historii vydala Bank of England v roku 1693. Cílem
bylo získaní financí na vojnu proti Francii.
Hodnota emitovaných dluhopisů na celém světě v roku 2010 dosáhla 95
biliónu amerických dolarů. Roční hrubý domácí produkt USA v tom jistém
období představoval necelých 14 biliónu dolarů.
Velikost trhu s dluhopisy představuje přibližně 130% světového HDP. Před deseti lety to bylo zhruba 80%.
Největší emisi dluhopisů v historií uskutečnil americký telekomunikační
gigant Verizon Communications. Hodnota představovala skoro 50
mld. amerických dolarů. Tímto způsobem chtěl Verizon financovat část
130 miliardového obchodu s dalším velkým hráčem – Vodafone Group.